Sinds de lancering van thuislevering vorig jaar haalt CASA internationaal 2% omzet online. De interieurketen breidt daarom ook het webshopassortiment voor thuislevering uit.
Doel is bereikt
Een jaar geleden startte de interieurketen ook met thuislevering voor grotere artikelen in de webshop. Voordien was er alleen een afhaaloptie, maar al snel maakten zowel klanten als de winkels duidelijk dat er vraag was naar (gedeeltelijke) thuislevering. Sindsdien is de service beschikbaar in België, Frankrijk, Luxemburg, Spanje, Italië en Nederland.
Het vooropgestelde doel, om een totale online omzet van 2% te behalen, is bereikt. Dit voorjaar liepen dan ook tests om nog extra assortiment voor thuislevering toe te voegen en ook in zullen er nog nieuwe productcategorieën bij komen. “Zo wordt de webshop stap voor stap verder uitgebouwd, getest en telkens opnieuw geëvalueerd vooraleer verder te groeien”, klinkt het. Ondertussen worden ook stappen gezet de optimalisatie van het verzendproces, met onder meer betere verpakkingen en snellere doorlooptijd voor leveringen. CASA merkt bovendien behoefte aan specifieke leveringscondities voor elk land.
De online ontwikkelingen passen binnen de vernieuwde commerciële strategie, CASA 20.20, waarmee de keten opnieuw wil aanknopen met groei na moeilijke jaren.