Bart Van Malderen, die met zijn luierbedrijf Drylock zijn voormalige familiebedrijf Ontex beconcurreert, blijkt nu ook de belangrijkste aandeelhouder te zijn van de Duitse online luierleverancier Lillydoo (een klant van Drylock).
Op naar 80 miljoen euro omzet
Via zijn investeringsvehikel VM Invest is Van Malderen de hoofdaandeelhouder van Lillydoo, met 19,4% van de aandelen, zo schrijft De Tijd. Van Malderen kocht zich al drie jaar geleden in het kapitaal in en zetelt in de raad van bestuur. “Tot nu was die investering onder de radar gebleven“, bericht de zakenkrant.
Lillydoo werd opgericht in 2015 door enkele gewezen managers van Procter & Gamble (bekend van Pampers) en een jaar later leverde het internetbedrijfje de eerste luiers, babydoekjes en aanverwante producten aan huis. In dat eerste jaar bedroeg de omzet net geen 2 miljoen euro. Intussen verkoopt het bedrijf zijn luiers in alle Duitstalige landen, Frankrijk, Italië, Nederland en Spanje. In 2018 klokte de jaaromzet al af op 40 miljoen euro, voor dit jaar mikt Lillydoo op een verdubbeling tot 80 miljoen euro. “In de eerste twee jaar was Lillydoo verlieslatend. Of dat nog vorig jaar het geval was, is onduidelijk,” aldus nog de zakenkrant. Pittig detail: Lillydoo heeft als grootste leverancier Van Malderens bedrijf Drylock.
Van Malderen verkocht luierfabrikant Ontex in 2002 en verliet de groep in 2007 met een niet-concurrentiebeding. Toen dat in 2012 afgelopen was, richtte hij Drylock Technologies op: die luierproducent, gespecialiseerd in flinterdunne luiers zonder cellulose, telt vandaag acht fabrieken (tot in de VS en Zuid-Amerika) en draait dankzij ruim 2.500 medewerkers een omzet van bijna 400 miljoen euro.