Lidl test de online verkoop van verse voeding in Madrid: de discounter gaat daarvoor samenwerken met het online platform Lola Market.
Testfase in Madrid
Supermarktketen Lidl is toegetreden tot Lola Market, een online winkelplatform voor voeding. Hierdoor kunnen klanten in de Spaanse hoofdstad nu het volledige voedselaanbod van de keten online bestellen, inclusief de verse producten. Het gaat om 2000 referenties.
Momenteel wordt de nieuwe service getest in de winkels in het centrum van Madrid, maar het is de bedoeling om die snel uit te breiden tot het hele grootstedelijke gebied van de hoofdstad. In de toekomst volgen mogelijk nog andere steden waar Lola Market aanwezig is.
Identieke prijzen
De prijzen van de producten op het platform zijn dezelfde als in de fysieke winkels van de Duitse retailer. “In onze belofte om de goedkoopste te zijn, wilden we dat onze producten op Lola Market zouden worden gecommercialiseerd tegen dezelfde prijs als in onze winkels”, zegt e-commercedirecteur Carlos González-Vilardell van Lidl Spanje. “Op deze manier kan de online klant profiteren van dezelfde aanbiedingen en promoties als in onze vestigingen. We hopen dat deze samenwerking een succes is en dat we deze in de toekomst kunnen uitbreiden.”
Leveringen gebeuren in principe nog op dezelfde dag: dat kan binnen een tijdspanne van één uur of op een door de klant te kiezen moment. Alle bestellingen hebben vaste verzendkosten, ongeacht de bestelwaarde of het volume van de aankoop. Om de service te promoten krijgen klanten bij hun eerste bestelling alvast een korting van 10 euro.