Redcoon sterkhouder voor Media-Saturn
Redcoon wordt steeds belangrijker voor Media-Saturn: in 2012 kon het concern voor 755 miljoen euro aan producten verkopen via het internet, waarvan 432 miljoen euro werd aangebracht via Redcoon. Dat was meer dan de 323 miljoen die werden gerealiseerd in de eigen webwinkels van Saturn en Media Markt.
De online omzet van de drie ketens was in 2012 goed voor 4% van het globale verkoopcijfer van Media-Saturn. Het bedrijf wil dit in 2013 minstens verdubbelen.
Oprichter trekt zich terug
Redcoon trekt elke dag zo’n 260.000 bezoekers naar zijn website. Het bedrijf, dat pas in 2003 ontstond, zegt dagelijks ook nog zo’n 2000 nieuwe klanten aan te trekken. Het is nu actief in België, Nederland, Duitsland, Denemarken, Polen, Oostenrijk, Frankrijk, Spanje, Italië en Portugal. Elke maand worden er 180.000 producten online verkocht.
Na de overdracht van de aandelen trekt medeoprichter Reiner Heckel zich terug uit de onderneming. Zijn taak als algemeen directeur wordt in afwachting van de aanstelling van een nieuwe topman overgenomen door Martin Wild, de vicepresident van Media-Saturn.
Tegelijk wordt de Nederlander Patrick van der Linden aangesteld als operationeel directeur. Hij oefent nu nog dezelfde functie uit bij Media Markt China. Heckel blijft wel ter beschikking van het bedrijf als adviseur.