Twee jaar nadat het al een meerderheidsbelang van 60% nam in het kapitaal van Beautéprivée, lijft Showroomprivé de Franse flashverkoper gespecialiseerd in schoonheidsproducten volledig in. Met de overname is een bedrag van ruim 20 miljoen euro gemoeid.
Mode en beauty complementair
Dat Showroomprivé Beautéprivée volledig inlijft, is geen verrassing. Toen de flashverkoper gespecialiseerd in mode in maart 2017 een meerderheidsparticipatie nam mét een optie op de resterende 40% van de aandelen, klonk het al dat mode en beauty complementair zijn. Bovendien had Showroomprivé in december 2018 een kapitaalsverhoging ter waarde van een kleine 40 miljoen euro gelanceerd met het oog op de volledige overname.
“De voorbije twee jaar hebben we samen hard gewerkt aan de ontwikkeling van het merk Beautéprivée, dat zijn ledenaantal bijna verdrievoudigde en zijn omzet meer dan verdubbelde”, klinkt het bij Showroomprivé. Beautéprivée kan inmiddels prat gaan op 8 miljoen leden en meer dan duizend partnermerken. Daarmee is het de absolute nummer één op de Franse online beautymarkt. De oorspronkelijke oprichters, Frédéric Bille en Xavier Chauvin, blijven nog tot het einde van het jaar op post om de overname in goede banen te leiden.
Welke omzet Beautéprivée genereert, is niet bekend. Showroomprivé van zijn kant boekte in 2018 met zo’n 9 miljoen klanten in negen Europese landen een netto-omzet van 672 miljoen euro, maar was wel nog verlieslatend (4,4 miljoen euro in het rood). Met de volledige overname wil Showroomprivé zijn positie op de markt van de flashverkopen verstevigen tegenover grote concurrent en uitdager Venteprivée.