Showroom in grote winkelstraten
“De bedoeling is dat de consumenten de producten in de winkel kunnen komen bekijken en voelen, en ze dan via hun mobiel toestel onmiddellijk bestellen”, zei Europees topvrouw Maria Molland in een gesprek met de Financial Times. Op hoeveel winkels ze mikte, kon ze evenwel niet kwijt.
De winkels zullen bij voorrang in de belangrijkste winkelstraten worden gevestigd. Ze zullen ook grotere oppervlaktes beslaan. De online keten heeft alvast vastgoedmakelaars gemandateerd om naar geschikte panden te zoeken.
Bijna break-even
Fab.com zwemt met zijn beslissing zowat tegen de stroom in, aangezien steeds meer fysieke retailers sterker op online verkopen inzetten. Toch vertrekt Fab.com niet volledig vanaf nul: sinds het begin dit jaar de Duitse meubelmaker MassivKonzept kocht, nam het meteen ook de bijhorende winkel in Hamburg over om hem om te vormen tot een eigen kijkwinkel.
Fab.com verwacht dit jaar in Europa zowat 100 miljoen dollar of omgerekend 75 miljoen euro aan verkopen te boeken. Zowat zestig procent daarvan wordt in Duitsland en Oostenrijk verdiend. Het bedrijf is ook op weg om in 2014 voor het eerst break-even te draaien.