Deal met drie grote platenlabels
Met Sony gaat het derde grote platenlabel in zee met Apple. In mei sloot Apple immers al een akkoord met Universal en een week geleden wist het ook Warner Music te verleiden.
Het concern staat al een tijdje onder druk om zijn populaire iTunes-programma uit te breiden met een muziekstreamingdienst en zo de concurrentie aan te gaan met Spotify en andere. Aangezien Apple deze week in San Fransisco zijn jaarlijkse bijeenkomst voor softwareontwikkelaars organiseert, worden de geruchten almaar sterker dat het bedrijf die muziekstreamingdienst iRadio én het onderliggende businessmodel een van de komende dagen aan de wereld zal voorstellen.
Flinke belangstelling
Volgens een bevraging van Group M Next bij 1.000 internetradiogebruikers kan iRadio alvast op flink wat bijval rekenen: liefst 49% van de respondenten toont alleen al op basis van de naambekendheid van Apple interesse in iRadio en 34% zou al overstappen zonder het product te kennen.
Die percentages liggen nog een pak hoger bij mensen die minstens 20% van hun muziek streamen: daar heeft liefst 70% interesse in iRadio en meldt 49% (bijna één op de twee dus) bereid te zijn over te stappen naar de Apple-muziekstreamingdienst.