Colruyt heeft zijn Xtra-app uitgebreid met de dienst ‘mijn aankopen’, die een overzicht geeft van de aankopen per maand. Later volgen er nog meer functionaliteiten die het gebruiksgemak verder moeten verhogen. Ook het Xtra-logo kreeg een update.
250.000 gebruikers
Vandaag telt Xtra, de gemeenschappelijke klantenkaart van alle winkelformules van Colruyt Group, ongeveer 4,5 miljoen gebruikers. 250.000 ervan maken ook actief gebruik van de Xtra-app. Aan deze app voegt Colruyt nu de dienst ‘mijn aankopen’ toe, waardoor gebruikers een maandelijks overzicht van hun aankopen in de verschillende winkels van de groep kunnen raadplegen.
“Het dagelijkse leven speelt zich steeds meer online af”, zegt COO Marc Hofman in een persbericht. “Daarom zetten we volop in op de digitale dienstverlening in de Xtra-app, en we rekenen erop dat steeds meer klanten naar de Xtra-app zullen overschakelen. We zijn ervan overtuigd dat we zo nog beter kunnen beantwoorden aan de veranderende noden van onze klanten.” De retailer wil de app later nog verder uitbreiden met onder meer een slimme boodschappenlijst en een gepersonaliseerd aanbod via voedingsvoorkeuren. Ook zal het mogelijk worden om alle garantiebewijzen via de app te bewaren.
Om de groei van Xtra als merk in de verf te zetten, krijgt het logo een update. Colruyt Group lanceert ook een informatiecampagne om de Xtra-app bij een groter publiek bekend te maken.