Supermarktketen Albert Heijn lanceert een vijfdelige podcast-serie over de herkomst en productie van ons voedsel.
Thematische opbouw
‘Op ons bord’ is de naam van de nieuwe vijfdelige podcast-serie waarin Albert Heijn wil tonen waar ons eten vandaan komt en hoe ons voedsel in de toekomst geproduceerd zal worden. In elke aflevering gaat de Haagse radiomaker, dj en presentator Justin Verkijk op zoek naar antwoorden bij boeren, telers, producenten en experts. “Ik wil bewuste keuzes maken over wat ik in mijn mond stop”, zegt Verkijk.
Iedere aflevering zal een ander thema hebben. De eerste aflevering, die op 11 april beschikbaar zal zijn, gaat over biologisch voedsel. “Met de journalistieke insteek die we gekozen hebben, kunnen we een genuanceerd beeld schetsen van de herkomst én toekomst van ons eten. Luisteren naar Justin’s zoektocht is leuk en pakkend voor iedereen die geïnteresseerd is in goed eten”, aldus Fleur Bernhard, directeur Social Media bij Albert Heijn.
Albert Heijn heeft de ambitie uitgesproken om uiterlijk in 2025 alle versketens volledig transparant te maken. “Alleen dan weten we zeker dat het is geproduceerd met respect voor mens, dier en milieu. Het is belangrijk dat onze klanten daarop kunnen vertrouwen”, zegt Anita Scholte op Reimer, directeur Kwaliteit & Duurzaamheid bij Albert Heijn.