Het beroemde warenhuis Galeries Lafayette heeft zopas een nieuwe winkel geopend op de Champs Elysées in Parijs.
Concept overanderd
De nieuwe vestiging van het iconische warenhuis is 6.500 vierkante meter groot. Het winkelontwerp is van de hand van de Deense architect Bjarke Ingels. Volgens directeur Philippe Houzé staat de nieuwe winkel op het kruispunt tussen “retail, service en beleving”.
Aan het concept van het luxewarenhuis is weinig veranderd. Het assortiment bestaat uit mode-, beauty-, lifestyle-, accessoires- en voedselproducten van in totaal 650 merken. Met de nieuwe flagshipstore richt de warenhuisketen zich vooral op millennials. Er worden zo’n 10.000 bezoekers per dag verwacht.
Experimenteren
In de winkel zullen nieuwe retailconcepten uitgetest worden. Een van de nieuwigheden is de ‘slimme kleerhanger’, die de klant informatie geeft over het product en de beschikbare winkelvoorraad. En er werken geen verkopers of verkoopsters, maar stylisten die de klanten verder helpen via een nieuwe app, Personal Stylist 2.0. Er is in het warenhuis ook ruimte voor pop-ups en restaurants en je kan er soms zelfs genieten van een optreden.