Coca-Cola heeft de lancering van Coca-Cola Energy aangekondigd. Het is de eerste keer dat de drankengigant een energiedrank uitbrengt onder het eigen vlaggenschipmerk.
Diversificatie
Coca-Cola Energy is de eerste energiedrank die de producent onder de eigen merknaam op de markt brengt. Dat heeft te maken met de smaak, die dicht zou aansluiten bij de originele frisdrank waarmee het bedrijf de wereld veroverde. “Coca-Cola Energy bevat ingrediënten uit natuurlijke bronnen en heeft de heerlijke en verfrissende smaak van Coca-Cola”, zegt Javier Meza, Global Chief Marketing Officer in een persbericht. Er zal ook een suikervrije variant van het energiedrankje beschikbaar zijn. De producten zullen verkocht worden in supermarkten, kleinere winkels en tankstations.
Met het drankje richt de fabrikant zich vooral op jongvolwassenen (18-35 jaar). Coca-Cola Energy past in de diversificatiestrategie van het drankenbedrijf, dat recent ook de ijsthee Fuze Tea, biologische en plantaardige dranken (Honest, AdeZ) aan zijn merkenportefeuille toevoegde. Ook de gevestigde merken van de groep worden steeds meer gediversifieerd met de lancering van nieuwe smaken en varianten, zoals suikervrij.
Coca-Cola Energy zal in de loop van 2019 wereldwijd op de markt gebracht worden. Vanaf midden april is de nieuwe energiedrank ook te koop in België en Luxemburg.