De Nederlands-Britse multinational Unilever heeft een bindend bod uitgebracht op Garancia, het Franse premium cosmetica- en huidverzorgingsmerk dat in 2004 werd opgericht. Welk bedrag met de deal gemoeid is, werd niet bekendgemaakt.
Wereldmerk maken van Pschitt Magique & Co
Als de concurrentiewaakhond het licht op groen zet, rondt Unilever in het tweede kwartaal van dit jaar de overname af van het Franse cosmetica- en huidverzorgingsmerk Garancia. Dat werd in 2004 opgericht door de Franse apothekeres Savéria Coste en verkoopt inmiddels een gamma van 38 hoogwaardige gelaats- en lichaamsverzorgingsproducten via apotheken en een select clubje van retailers.
“Garancia is een van de topmerken in de apotheek en bekleedt een sterke positionering halfweg natuur en wetenschap”, zegt Vasiliki Petrou, CEO van Unilever Prestige, de premiumdivisie van de Unilever Personal Care-tak. “Het biedt fantastische schoonheidsproducten met een magische toets.” Een duidelijke verwijzing naar hét topproduct uit het Garancia-gamma: Pschitt Magique, een product dat claimt ‘de hele huid binnen 30 seconden te vernieuwen’. “We zijn blij dat we de kans krijgen om dit merk wereldwijd te laten groeien”, aldus nog Petrou.
“Na aanhoudende groei in Frankrijk de voorbije jaren is Garancia nu klaar om een nieuwe fase van zijn ontwikkeling in te gaan”, zegt CEO en oprichtster Savéria Coste. “Unilever Prestige is de geknipte partner om de ambities van Garancia waar te maken en tegelijk de kernwaarden van Garancia ‑ schone ingrediënten, creativiteit en excellentie ‑ te vrijwaren.” Financiële details over het bindend bod van Unilever of over de omzet van Garancia zijn niet bekend.