Flashverkoper Showroomprivé leed in 2018 een verlies van 4,4 miljoen euro, 16,8% minder dan het jaar ervoor. De inkomsten stegen dan weer, vooral dankzij een sterke prestatie op de Franse thuismarkt.
Stijgende omzet
In 2018 boekte de Franse groep een nettoverlies van 4,4 miljoen euro, een verbetering van 16,8% ten opzichte het vorige boekjaar. De totale inkomsten stegen met 2,3% tot 672,2 miljoen euro dankzij een mooie omzetgroei in Frankrijk (+5,3%), terwijl de omzet internationaal met 1% steeg tot 112,3 miljoen euro.
In 2018 bereikte Showroomprivé de kaap van 9 miljoen (gecumuleerde) klanten, een stijging met 13,6%. Zij deden iets minder bestellingen dan een jaar eerder (van 15,7 miljoen naar 15,1 miljoen), maar de gemiddelde orderwaarde steeg met 5,5% en bedroeg vorig jaar 40,6 euro.
Showroomprivé werd opgericht in 2006 en is een Europese flashsale-aanbieder, gespecialiseerd in mode. Het bedrijf biedt een dagelijkse selectie van meer dan 2000 partnermerken op zijn website en app. Showroomprivé is actief in negen landen.