Dreamland zal dit jaar opnieuw tuinmeubelen verkopen. Daartoe opent de Colruyt-dochter de komende weken twee pop-upwinkels Tuin & Terras in Halle en Kortrijk.
Extra ruimte
Met de pop-upwinkels wil de keten extra showroomruimte creëren voor de tuinmeubelen. “We willen onze klanten de mogelijkheid geven om zoveel mogelijk uit ons tuinassortiment te ontdekken”, zegt Stéphanie De Bree. “Tuinmeubelen aanschaffen is namelijk een behoorlijke investering voor vele gezinnen, en iets wat klanten toch graag op voorhand eens bekijken en uitproberen”. In de gewone vestigingen van de keten zal een selectie van het tuinassortiment te zien zijn.
De eerste pop-upwinkel opent nog deze maand in Kortrijk en zal goed zijn voor 800 m² aan tuinmeubelen, tuindecoratie en andere tuinartikelen. Half maart zal de winkel in Halle zijn deuren openen: die zal 550 m² groot zijn. Beide winkels blijven geopend tot de start van de zomervakantie.
De locaties zijn niet toevallig gekozen: “We hebben gekeken naar regio’s met veel tuinen en een hoge concentratie van potentiële klanten. Maar ook de opportuniteiten die zich voordeden, speelden een rol. In Kortrijk kwam een pand van Colruyt Group vrij waar vroeger een van onze winkelformules huisde, namelijk Bio-Planet. In Halle kwam dan weer een Dreambaby-winkel vrij. Daarnaast is het echt wel een must om in Halle, de thuishaven van Colruyt Group, aanwezig te zijn.”
Door opnieuw tuinmeubelen te verkopen wil de speelgoedketen zich naar eigen zeggen profileren als de specialist in buitenplezier voor het hele gezin. Dreamland is marktleider in België op vlak van buitenspeelgoed zoals trampolines, schommels en zwembaden.