Coca-Cola neemt de Franse producent van vruchtensappen Tropico over. De frisdrankmaker versnelt zo de diversifiëring van zijn portefeuille: Coca-Cola wil nu ook op de markt van niet-bruisende fruitdranken een belangrijke speler worden.
Legendarisch merk in Frankrijk
Na de aankondigingen dat Coca-Cola wietcola onderzoekt en eigen plantaardige melk op de markt brengt, stort de Amerikaanse frisdrankreus zich nu ook op de exotische vruchtensappen. Het neemt alle activiteiten van het Franse Tropico over van moederbedrijf Alizé. Met de overname wil Coca-Cola een belangrijke speler worden op de markt voor niet-bruisende fruitdranken.
Tropico is volgens Coca-Cola een legendarisch merk, met name dan in Frankrijk, Luxemburg en Franstalig België. De dranken zijn in die markten beschikbaar in blik en petflessen, zowel in de horeca en foodservice als in de grootdistributie.
Ook buiten de Franstalige markten
Benelux-directeur Ben Bijnens is dan ook trots op de acquisitie: “De succesvolle lancering van FuzeTea begin dit jaar en de veelbelovende resultaten van onze merken Honest (biodranken) en AdeZ (dranken op basis van granen en vruchten) versterken onze vastberadenheid om de diversificatiestrategie te versnellen. Deze overname vormt een nieuwe stap in die richting, zodat we steeds beter kunnen voldoen aan de verwachtingen van de Belgische en Luxemburgse consumenten.”
De commercialisering van Tropico in België en het Groothertogdom Luxemburg zal geleidelijk aan worden overgenomen door Coca-Cola European Partners. Ook de introductie van het merk buiten het Franse, Belgische en Luxemburgse grondgebied wordt de komende maanden bekeken.