Sinds eind maart heeft Aldi al honderd Belgische winkels vernieuwd. De discountketen wil daar tegen eind dit jaar nog meer dan zestig supermarkten aan toevoegen.
Meer vers en bredere gangen
Een kleine zes maanden na de aankondiging eind maart, laat Aldi trots weten dat de keten erin is geslaagd om al honderd winkels te transformeren naar het nieuwste concept van de formule. Dat houdt in dat er meer nadruk komt te liggen op verse producten zoals brood, groenten en fruit (klik hier voor foto’s). Er worden ook aanpassingen aan het interieur gedaan, met onder meer nieuwe meubels, ledverlichting en bredere gangen, die het aangenamer winkelen moeten maken.
Klanten reageren volgens de Duitse discounter erg positief op de nieuwe winkels, waardoor de supermarktketen vastbesloten is zijn restyling verder te zetten. Nog voor het einde van dit jaar moeten zestig extra winkels worden omgevormd. “Samen met onze medewerkers hebben we een plan uitgewerkt waarmee we de ombouw van een filiaal eenvoudig en gestructureerd laten verlopen én alle 7.000 medewerkers meenemen in ons nieuw commercieel verhaal”, zegt verkoopsdirecteur Benjamin Vanagt.
Op anderhalf jaar tijd moeten uiteindelijk alle Belgische winkels in een nieuw kleedje steken. Om die doelstelling te halen zal er 350 miljoen euro geïnvesteerd worden en worden 450 mensen extra aangenomen.