Een nieuw Belgisch label trekt de aandacht met opvallende, humoristische slogans in het Frans. De webshop is het startpunt, maar ook in fysieke winkels wil het merk aanwezig zijn. Bovendien lonkt het buitenland.
100% Belgisch
‘Merde’, ‘Oui mais non’, Château migraine’, ‘Rosé s’il vous plaît’: het is slechts een greep uit de reeks slogans op de kledingstukken van het nieuwe label Blabla Belgium, opgericht door Maxim Suarez en zijn zus Justine.
“Mijn zus is het creatieve brein, ik ben meer de commerciële kracht”, zegt Maxim. “We komen allebei uit het modemilieu, onze moeder had en heeft modewinkels. Onder het merk Blabla produceren we T-shirts en sweaters met opvallende statements in het Frans, een taal waar we van houden en die ook internationale allure heeft. Die statements verzinnen we zelf. We willen mensen een stem geven via mode. Onze doelgroep? Leeftijd is van geen tel, attitude wel. We vallen vooral in de smaak bij mensen die sociaal zijn, graag uitgaan, de wereld willen zien. Humor is belangrijk voor ons. Mode is vaak te serieus, maar Blabla is hip en fun. We willen mensen blij maken.”
Alles wordt in België ontworpen en gemaakt van organisch katoen. “Daar zijn we trots op. We houden het label enigszins exclusief. Elk stuk is genummerd en krijgt een certificaat. Het zijn ‘limited editions’. De oplage per model is momenteel zo’n 200 stuks, mogelijk zal dat stijgen. De prijzen blijven wel toegankelijk: 30 euro voor een T-shirt, 65 euro voor een sweater. De verkoop verloopt momenteel enkel via onze eigen webshop en in enkele offline boetieks. We voeren promotie via sociale media: daar bevindt zich onze doelgroep. We werken graag samen met influencers ook.”
Wat de toekomst brengt? “We gaan meer collecties per jaar uitbrengen, en we hebben ook internationale ambitie. Eerst bouwen we België verder uit, daarna trekken we de grenzen over.”