Alweer een nieuw nummer van RetailDetail Food viel zopas bij de lezers in de bus. De impact van de wijnfestivals, de komst van Jumbo en de innovatiestrategie van Coca-Cola zijn slechts enkele van de thema’s die aan bod komen.
Gezond ontbijten
Ondernemers krijgen steevast het eerste en het laatste woord in de Foodkrant van RetailDetail. Deze keer geven winkeliers van Alvo, Spar en AD Delhaize hun mening over de wijnfestivals die rond deze tijd weer van start gaan. Wijn blijft een trekker, maar aan promoties is er tegenwoordig geen gebrek, zo blijkt. De redactie kijkt naar de trends in de ontbijtcategorie en ziet hoe merkfabrikanten als Kellogg’s, Nestlé of Jordans hun producten gezonder maken. Een interview met Jan-Renier Swinkels van Swinkels Family Brewers (het vroegere Bavaria, eigenaar van Palm) geeft inzicht in de biertrends.
RetailDetail bezocht ook de gloednieuwe en mooie Alvo Driesen in Bouwel en keek naar de prijsstrategie van Jumbo, de Nederlandse keten die volgend jaar naar België komt. Naar aanleiding van de lancering van AdeZ praatten we met country director Etienne Gossart van Coca-Cola European Partners. Naar goede gewoonte brengt RetailDetail Food ook een selectie van de leukste productlanceringen. Wie het drieëndertigste nummer van de RetailDetail Food-krant nog niet in de brievenbus vond, kan de publicatie hier geheel gratis online lezen.