Prijstransparantie
De nieuwe webshop voert een ruim aanbod van liefst 7.500 referenties van 45 merken, met naast de klassieke bandenmerken ook budgetmerken en uiteraard ook het eigen huismerk Norauto Prevensys. De prijzen in de webshop zijn dezelfde als in de fysieke autocenters van de groep. Waarom dan toch een webshop? “Omwille van de prijstransparantie en het gebruiksgemak”, zegt Olivier Renard, aankoop- en marketingdirecteur van Auto5.
“Prijstransparantie was tot op heden niet het sterkste punt van de Belgische bandenmarkt, maar onze Auto5 bandenwebshop brengt daar radicaal verandering in. Iedere automobilist kan nu de prijzen van de verschillende bandenproducenten vergelijken. Zo kan iedereen de band kiezen die het best aansluit bij zowel zijn behoeften als zijn budget”, benadrukt Renard.
Eens de band gekozen, kan de klant hem meteen bestellen en eveneens online een afspraak regelen. “Het enige wat online aangerekend wordt, is een voorschot van 25 euro per band”, zegt Renard. De marketingdirecteur is er alvast van overtuigd dat deze webshop “tegemoetkomt aan een reële behoefte van onze klanten, die ook voor andere producten overtuigd zijn van de voordelen en de betrouwbaarheid van het online shoppen.”
Auto5 exploiteert vandaag 53 autocenters in ons land, waarvan 12 in franchise. Sinds februari 2002 is de keten een onderdeel van Norauto Internationale, leider in de markt van autocenters in Europa. De groep telt onder meer 227 vestigingen in Frankrijk, 53 in Spanje, 25 in Italië, 20 in Polen, 12 in Portugal, 4 in Hongarije en 1 in Roemenië. Norauto Internationale maakt samen met Midas, Maxauto, Carter-Cash en Synchro Diffusion deel uit van de groep Mobivia.