Koekjesproducent Lotus Bakeries neemt het Britse Kiddylicious over, een merk van tussendoortjes voor baby’s en peuters. Lotus timmert zo verder aan een gezonder imago.
47 miljoen aan tussendoortjes voor de kleinsten
Kiddylicious positioneert zich als gezond en smakelijk met een klemtoon op groenten, fruit en voedzame ingrediënten zoals havermout. Het zou in het Verenigd Koninkrijk het snelst groeiende merk zijn binnen het segment, goed voor een voorspelde netto-omzet van 21 miljoen Britse pond (zo’n 23 miljoen euro) dit jaar.
Lotus Bakeries koopt alle aandelen van het merk over en legt daarvoor ruim 47 miljoen euro op tafel, of twee keer de verwachte jaaromzet, weet De Tijd. Ook laat de Belgische koekjesbakker weten dat de bedrijfsleiding in handen blijft van oprichtster Sally Preston en haar team.
Lotus is zijn koekjesportfolio al een tijd aan het diversifiëren in de richting van gezondere tussendoortjes. Het kocht eerder ook al Urban Fresh Foods, dat fruitsnoepjes maakt, en Natural Balance Foods, producent van gezonde en glutenvrije repen. Beide overnames vonden eveneens in Groot-Brittannië plaats, een markt waarop Lotus de laatste jaren sterk inzet.