De lang verwachte conceptwinkel van Zalando in Berlijn wil een testplatform zijn en een dialoog op gang brengen tussen cosmeticamerken en consumenten. Opmerkelijk is de nauwe samenwerking met Estée Lauder.
Millennials bereiken
Na de lancering van een schoonheidscategorie eerder dit jaar, opent de Duitse retailer op 28 juli zijn Beauty Station in de trendy Berlijnse wijk Mitte. Een selecte groep genodigden kreeg al een voorproefje. De winkel is 160 m² groot en verkoopt 53 schoonheidsmerken. Online zijn er wel 150 merken en bijna 5.000 producten beschikbaar – maar enkel in Duitsland.
Zalando wil in deze fysieke winkel het verschil maken met een zorgvuldig samengesteld aanbod, tastbare productervaringen, tutorials en advies van schoonheidsexperten. Shoppers kunnen zich laten opmaken of hun nagels laten behandelen. De boetiek moet ook fungeren als testplatform voor productlanceringen. Het doel is een dialoog op gang brengen tussen merken en klanten.
Dat doet Zalando in nauwe samenwerking met cosmeticagroep Estée Lauder, die er uitpakt met zijn topmerken M.A.C Cosmetics, Estée Lauder, Clinique en Origins. “Consumentenverwachtingen en winkelgedrag evolueren voortdurend. Onze omnichannelstrategie is erop gericht om millennials te bereiken waar en wanneer ze willen winkelen”, zegt Eric Daugan, die verantwoordelijk is voor het digitale luik bij de producent. Het partnerschap geeft Zalando de kans om zijn klanten een nog sterker schoonheidsassortiment aan te bieden.