Voor inspirerende retail hoef je niet altijd ver te gaan. Vlakbij huis is volop innovatie te vinden, soms in het groot(s), soms in onverwachte hoekjes. Antwerp hunt gidst je langs smaakmakers, nu met exclusieve zomeractie.
Tien van de meest gedurfde retailconcepten
Retailers moeten vandaag nieuwe manieren vinden om zich te onderscheiden, niet alleen ten opzichte van de directe concurrenten, maar ook tegenover online ‘category killers’ en zelfs ‘loss leaders’. Hoe het hoofd boven water houden in al dat geweld?
Een uniek concept, een straf verhaal, een onevenaarbare expertise: het zijn enkele elementen die mensen nog naar de fysieke winkel trekken en hen nog tot trouwe ambassadeurs van je merk maken. Formules ‘van bij ons’, zoals Na Atelier, LN Knits en Melting Pot Kilo kregen het voor elkaar.
Shopper snakt naar gedurfde retail
Neem nu De Messenwinkel, of hoe een toevallige vondst in de kelder, een opkomende hype en het buikgevoel van een winkelier kan leiden tot topsucces. Velen kunnen een voorbeeld nemen aan hoe deze ondernemer weet mee te surfen op de trend van hyperspecialisatie. Liefde voor het ambacht en voor specialiteit, is ook wat Na Atelier tot een (gegeerde) kunst verheft: technologie en een innovatief proces hebben er het ambacht van ‘tailoring’, van het maatpak gered. Tussen alle eenheidsworst en massaproductie, is het exact waar de consument naar snakt.
Dat begrijpt ook LN Knits, dat ethiek aaneenrijgt met kwaliteit, trendy mode hand in hand laat gaan met een sociale missie en wollige waarden naadloos samenklit met mooie zakencijfers. Het concept geeft 600 mensen in Zuid-Amerika werk, maar heeft ook in België een trouwe community weten opbouwen. Consuminderen is ‘hot’: waar tweedehands vroeger voor armoede stond, is het nu een heuse hype. Maar hoe verdien je geld met minder? Melting Pot Kilo weet het toch rendabel te maken.
Korting met tijdelijke zomeractie
Bekijk Antwerpen eens door andere ogen en maak onder professionele begeleiding van een retailexpert kennis met een tiental innovatieve conceptwinkels in het kloppend hart van een toonaangevende winkelstad op wereldniveau. Tussen 23 juli en 31 augustus geldt op de Antwerp hunt bovendien een exclusieve zomerkorting van 20%.
De Antwerp hunt is ook ideaal te combineren met een bezoek aan retailhub, het grootste retailkenniscentrum in de Benelux met meer dan 1200 m² aan technologie, waar je de ‘customer journey’ van de toekomst zelf beleeft via AR/VR, multi-sensorische ervaringen, RFID, beacons, 3D-bodyscanners, slimme koelkasten en spiegels, gezichtsherkenning en nog veel meer.
Meer informatie? Stuur een berichtje naar info@retaildetail.be of bel 03 500 89 59.