Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.
Evolutie richting conceptwinkels
Tot nu waren onder het label H&M Home al interieurspulletjes zoals beddengoed, servies en glazen te vinden. Bij de bekendmaking van de recentste kwartaalcijfers van de groep liet CEO Karl-Johan Persson weten ook nieuwe artikelen toe te voegen, waaronder lampen en een selectie meubelen. De nieuwe items zullen nog dit jaar in de winkels en in de webshop te koop zijn. H&M wil met de uitbreiding van de home-collectie verder inzetten op diversificatie, zoals het ook doet met de regelmatige lancering van nieuwe winkelformules: de laatste jaren breidde de groep zijn merkportfolio uit met labels zoals & Other Stories, Arket en Weekday.
Ook bij onder andere Arket zijn een beperkt aantal interieurartikelen te koop, waarmee de formule zich meer als een lifestylemerk dan louter als een kledingwinkel wil positioneren. Veel concurrerende formules evolueren eveneens in de richting van conceptwinkels, waaronder Yaya en JUTTU in de Benelux.