HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.
Verlies daalt, omzet stijgt fors
De maaltijdboxen van HelloFresh scoorden goed in het eerste kwartaal: in het vorige kwartaal steeg de omzet met 44%, goed voor een totale omzet van 295,6 miljoen euro. Zonder wisselkoerseffecten zou de omzet zelfs met 60% gestegen zijn. De operationele winstmarge (EBITDA) kwam weliswaar nog steeds in het rood uit, maar verbeterde met 7,1 procentpunten naar -7,3%. Het operationeel verlies daalde met bijna 15% tot 28 miljoen euro in het rood.
HelloFresh houdt dan ook aan zijn prognose vast om in het vierde kwartaal van dit jaar break-even te draaien. Het voorbije kwartaal bediende de maaltijdboxleverancier alvast zo’n 1,9 miljoen klanten, liefst 61% meer dan in dezelfde periode vorig jaar, en leverde het bedrijf 6,6 miljoen boxen.