De Amerikaanse warenhuisketen Macy’s koopt de New Yorkse conceptwinkel Story. Oprichter Rachel Schechtman wordt bij Macy’s benoemd tot ‘brand experience officer’.
Nieuwe businessmodellen en merkpartnerships voor Macy’s
Story in Manhattan staat bekend om zijn bijzondere concept: oprichtster Rachel Schechtman presenteert het winkelpunt immers als een magazine, eerder dan als een verkooppunt. De winkel voert dan ook een wisselend, gecureerd aanbod in samenwerking met merken. Die gebruiken de shop als testzone en showroom: het businessmodel draait er niet om pure retailverkopen, maar merken krijgen van Story in de eerste plaats data en een gelegenheid tot marktonderzoek.
Hoeveel Macy’s voor Story op tafel legt, is niet bekend gemaakt. Wel laat Shechtman weten dat Story gewoon verder zal blijven bestaan, zij het dan onder leiding van haar zus Jenny. Rachel gaat immers bij Macy’s de beleving in de winkels verrijken en helpen merkactivaties in de winkels te brengen, verklaart CEO Jeff Gennette: “Macy’s is vastberaden om te groeien in 2018, en dit is een belangrijke stap daar naartoe.” Ook Schechtman zegt verheugd te zijn om Macy’s aan “nieuwe businessmodellen en merkenpartners” te helpen.