Met wel zes CEO’s van toonaangevende retailers op het hoofdpodium pakte het RetailDetail Congress op 26 april uit met een bijzonder sterk programma. Dat werd duidelijk gesmaakt door het talrijk opgekomen publiek.
Indrukwekkende show
Het draait meer dan ooit om transparantie en vertrouwen in een samenleving die aan hoog tempo verandert, aldus een wijze Frans Colruyt, die voor verbinding pleitte. Luc Van Mol (ZEB) schetste een haarscherp beeld van de uitdagingen in de modesector: snelheid is een must en er is geen ruimte meer voor fouten. Voor vuurwerk zorgde Erwin Van Osta (Hubo) met een indrukwekkende 3D-projectie. “Hubo is de Colruyt van de doe-het-zelf,” aldus de CEO, en ook: “We gaan een verticale marktplaats lanceren, we willen Hubol.com worden, want dat is de toekomst.”
Drie vrouwelijke CEO’s, Anja Maes (FNG), Helen Willems (Di) en Carla Velghe (Hema), benadrukten in een panelgesprek het belang van de factor ‘people’ in retail. Jorg Snoeck, co-auteur van het Managementboek van het Jaar 2018 The Future of Shopping, ging in dialoog met Alexa en liet een online bestelling live per drone leveren op het podium. Kortom: het ging zowel om inhoud als om beleving tijdens dit kennis- en netwerkevent, dat uitliep tot in de late uurtjes. Lees hier ook wat moderator Gino Van Ossel onthield van het meer dan geslaagde congres dat ruim 600 professionele bezoekers bij elkaar bracht. Tot volgend jaar?