Voeding vindt steeds meer de weg naar de digitale verkoopskanalen van Carrefour. In vergelijking met een jaar eerder nam het food-assortiment met 27% toe bij de Drives; de webshop telt zelfs 46% bijkomende referenties sinds de lancering in mei 2017.
Verse voeding doet het goed
Carrefour bouwt gestaag verder aan zijn online dienstverlening: sinds de Franse supermarktketen als eerste retailer in België de Drive lanceerde, nu vijf jaar geleden, breidde het zowel het aantal ophaalpunten als het online assortiment gevoelig uit.
Vooral voedingsproducten zijn in toenemende mate beschikbaar voor wie online bestelt: op Drive.be name het aantal toe met 27% ten opzichte van vorig jaar en op de webshop zijn zelfs 46% meer food-referenties te vinden in vergelijking met de start in mei 2017.
Carrefour zet vooral in op verse producten om het online voedingsassortiment te versterken en daar heeft het goede redenenen voor: in de top 10 van de meest bestelde artikelen op Carrefour.eu in de voorbije tien maanden prijken onder meer kiwi’s, komkommers, bananen in bulk, courgettes en broccoli. Niet alleen de zware, grote artikelen blijken dus online succes te hebben.
Alle winkels samen genomen heeft Carrefour België op dit moment 19.000 voedingsartikelen in de aanbieding. De prijzen die klanten in de winkel betalen, liggen niet merkbaar lager dan wat ze moeten neertellen voor producten die zijn besteld op Carrefour.eu of in de webshop van de keten. Carrefour verwacht dan ook dat het succes van online bestellen van voedingsproducten alleen maar zal toenemen, zeker nu bestellingen de dag zelf nog afgehaald kunnen worden bij Carrefour Drive.