Kledingketen C&A heeft haar webshop uitgerold naar elf nieuwe landen. Daarmee wordt het aantal landen waarin de keten online actief is, in één klap meer dan verdubbeld.
Vier landen waar C&A nog niet actief was
“Deze bijkomende webwinkel is de volgende grote stap in de expansie van onze online activiteiten”, zegt e-commercedirecteur Andreas Hammer. De elf nieuwe landen zijn Hongarije, Kroatië, Portugal, Roemenië, Slovakije, Slovenië en Tsjechië, aangevuld met vier landen waar de retailer nog geen winkels heeft: Denemarken, Finland, Griekenland en Zweden. “We weten dat veel inwoners van die landen het jammer vinden dat ze onze kledij niet online konden kopen. De lancering van de EU-shop is dus goed nieuws voor hen”, zegt Andreas Hammer.
De nieuwe webshop voor de elf landen is eentalig Engels en alle prijzen zijn in euro, zelfs in die landen waar een andere munt in omloop is. “Dit platform verdient dan ook echt het etiket EU-shop. Ongeacht in welk land de klant woont, hij of zij krijgt hetzelfde aanbod tegen identiek dezelfde prijzen.”
C&A, dat meer dan 1.500 winkels telt in achttien Europese landen plus Brazilië, Mexico en China, had tot nog toe negen webshops: in België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Oostenrijk, Polen, Spanje en Zwitserland. Die waren wel telkens in de taal (of talen) van het land in kwestie. “De klanten kunnen die gewoon blijven gebruiken in hun eigen taal”, klinkt het nog bij C&A.