Ecco kijkt terug op 2017 als zijn beste financiële jaar ooit. Het Deense schoenenmerk, bekend om zijn ‘volg-de-voet’-filosofie, overtrof met een groei van 8% de eigen verwachtingen.
Beste jaar ooit
Ecco, dat in 2016 nog met dalende winstcijfers voor de dag moest komen, zag zijn omzet het voorbije jaar groeien tot 1,27 miljard euro. Met een brutowinst van 184 miljoen behaalt het schoenenmerk opnieuw het niveau van 2015 en lijkt het hersteld van het dipje het jaar voordien.
Het Deense label investeerde opnieuw in de toekomst en met resultaat: het schoenensegment behaalde het voorbije boekjaar een omzet van 1,1 miljard euro, terwijl de accessoires en lederwaren samen een omzet van 158 miljoen euro genereerden.
Het jaarrrapport van Ecco bestempelt 2017 als het beste financiële jaar tot dusver van het label dat meer dan vijftig jaar geleden opgericht werd door de Deense schoenmaker Karl Toosbuy en onder meer verkocht wordt bij schoenenwinkel Torfs.