Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.
Extra verkoopkanaal
Sinds oktober 2016 was het voor schoenwinkels al mogelijk op hun producten aan te bieden op Zalando en die dan vanuit de winkel te versturen. Dat systeem wordt nu dus verder uitgebreid naar kledingwinkels: “Met deze samenwerking wil Zalando vooral kleine retailers met een beperkte technologische infrastructuur ondersteunen om met online verkoop te starten en hen een extra verkoopkanaal aan te bieden.”, zegt logistiek verantwoordelijke Jan Bartels. “Door textiel toe te voegen als nieuwe categorie, openen we ons platform voor meer partners.
Momenteel hebben al meer dan honderd winkels zich bij het programma gevoegd. Volgens Bartels is dat ook nodig, omdat steeds meer klanten online winkelen, terwijl het merendeel van de producten wel nog gewoon in de winkels te vinden zijn. “Ons Integrated Commerce project combineert de sterktes van online en offline door het voor winkels eenvoudig te maken de online wereld te betreden.”