In de komende maand heropenen drie winkels van modeketen PointCarré de deuren volgens het nieuwe concept van het bedrijf. Vandaag is dat al het geval in Aat, later volgen nog de vestigingen in Barchon en Hoei.
Winkelervaring
In het nieuwe concept, dat in september 2016 werd gelanceerd, wordt meer nadruk gelegd op de winkelervaring en het digitale aspect. Zo werd het interieur volledig vernieuwd en zijn er digitale schermen toegevoegd in de winkels. “De klantervaring vormt de kern van ons idee”, zegt CEO Xavier Goebels. “We doen er alles aan om de klant beter te begeleiden, hem te inspireren en hem de stijl aan te meten die het beste bij hem past. Het doel is om een bezoek aan PointCarré nog gebruiksvriendelijker te maken, door de online en offline verkoop te combineren.”
Daarom wordt er binnenkort ook een nieuw online platform van PointCarré gelanceerd, zodat aankopen nog eenvoudiger kunnen worden gedaan. “In een competitieve markt en met de opmars van online verkoop, moeten we blijven opvallen”, aldus Goebels. “Daarom investeren we in onze winkels en in de opleiding van onze werknemers.”
De winkel in Aat wordt vandaag heropend, terwijl die van Barchon zaterdag aan de beurt is. Op de vernieuwde winkel van Hoei is het nog wachten tot 2 maart. Vorig jaar opende PointCarré nog vijf nieuwe winkels, wat het totaal op 28 vestigingen bracht. De keten werd vorig jaar overgenomen door zijn Vlaamse tegenhanger ZEB. Beide bedrijven werken sindsdien nog wel onafhankelijk, maar maken samen werk van een groeistrategie.