AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.
Dalende bierverkoop
CKCF noemt de twee merken zelf ‘ietwat bestoft’, maar wil daar in de toekomst verandering in brengen. Zo gaat het meer reclame maken voor Diebels en Hasseröder en gaat het investeren in de twee brouwerijen, schrijft De Tijd.
AB InBev doet de twee bieren van de hand, omdat het in Duitsland de focus wil leggen op zijn belangrijkste merken. De bieren Beck’s, Franziskaner en Corona zullen de kar moeten trekken in Duitsland, waar de bierconsumptie in dalende lijn is. In de eerste negen maanden van 2017 daalde de bierverkoop met 3,1% naar 72 miljoen hectoliter. Ook bij Hasseröder daalde de verkoop van 2,4 miljoen hectoliter in 2012 naar 2,1 miljoen hectoliter in 2016.