Waasland Shopping Center mocht in 2017 5% meer bezoekers verwelkomen, goed voor 6,34 miljoen bezoekers in totaal. Die klanten kwamen ook steeds vaker van ver.
29.200 bezoekers per dag
Dagelijks gingen er 29.200 bezoekers shoppen in het Waasland, vooral op zaterdag maar ook steeds meer op vrijdag dankzij langere openingsuren. Dat aantal per dag steeg met 5,1%: het winkelcentrum gebruikte deze rekenmethode om te compenseren dat er drie koopdagen minder waren.
Een aanzienlijk deel van de bezoekers van Waasland Shopping Center komt overigens niet uit de onmiddellijke omgeving, maar van een bredere regio. Zo zagen de regio’s tussen Gent, Aalter en Aalst, maar ook vanuit de zone tussen Aalter en Knokke-Heist of Kortrijk, een sterke stijging. “Er zijn verscheidene redenen voor deze positieve trend in Waasland Shopping Center”, stelt shoppingmanager Toon De Meester. Die redenen bestaan naar eigen zeggen uit “een eenvoudig menu waarbij aanbod, faciliteiten en klantvriendelijkheid de klant effectief centraal stellen.”
Nieuwe investeringen volgen
Waasland Shopping Center kent geen leegstand, benadrukt De Meester. In bezoekersenquêtes scoren ook de klantvriendelijkheid van het personeel en de fysieke kenmerken van het gebouw, met ruime gangen en veel natuurlijk licht, goed. Een aantrekkelijk winkelaanbod, een aangename omgeving en een goede bereikbaarheid zijn essentiële parameters om als winkelgebied relevant te zijn”, bevestigt Patrick Meutermans van eigenaar AEW. Nieuwe winkels die er het afgelopen jaar de deuren openden, waren Zara, Bel&Bo, Celio, Eyes&More, Tui en Dampshop.
Meutermans kondigt ook toekomstige investeringen in het winkelcentrum aan: “Waasland Shopping Center bestaat straks 14 jaar en als eigenaar blijven we toekomstgericht denken en zullen in het kader van een langetermijnvisie nieuwe investeringen volgen die bijdragen aan de shopervaring van de bezoekers”.