De Zweedse H&M Group zou bezig zijn met de ontwikkeling van een online platform, waar een groot aantal kledingmerken met kortingen worden aangeboden. Het heeft daarover al akkoorden gesloten met zestig kledingmerken.
50 miljoen euro
Het nieuwe project heeft volgens de Zweedse nieuwssite Breakit de codenaam P12 en zou een honderdtal werknemers van de groep aan de slag houden. De lancering van het platform, waarin H&M vijftig miljoen euro wil investeren, staat gepland voor midden april. Hoe het platform exact in zijn werk moet gaan, is nog niet helemaal duidelijk.
De H&M Group wil het nieuws voorlopig niet bevestigen, maar het is wel duidelijk dat het op zoek moet naar manieren om de consument ook online te blijven aantrekken. In de voorbije kwartaalresultaten moest H&M immers een omzetdaling slikken, omdat de winkels steeds minder klanten over de vloer krijgen en de groep er niet in slaagt om die terugval te compenseren met online verkoop.
“We hebben altijd verschillende projecten in de steigers staan en lanceerden onlangs zo nog Arket. We praten echter nooit over die projecten voor ze gelanceerd zijn en ik kan dus geen commentaar geven op dit nieuws”, aldus Nils Vinge, head of investor relations bij H&M.