Tweede thuismarkt (in wording)
Webwinkel bol.com wil van België resoluut zijn tweede thuismarkt maken. Het stampte daartoe een nieuwe functie uit de grond: die van Manager België. Jan Huysmans wordt in die nieuwe functie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de business in België.
“Mijn uitdaging is van bol.com de beste winkel in België te maken. Daarvoor is het van essentieel belang dat we optimaal beantwoorden aan de wensen en behoeften van onze Belgische klanten. Bol.com biedt hen een ijzersterk en betrouwbaar concept, dat hen ongetwijfeld zal overtuigen van het gemak van online shoppen”, aldus Jan Huysmans.
Bol.com heeft “goed gekozen”
Jan Huysmans, in 2000 afgestudeerd aan de Universiteit Antwerpen in de toegepaste economische wetenschappen, bouwde bij Vanden Borre een grondige expertise in e-commerce op. In 2003 lanceerde hij de e-commerceactiviteiten van de elektroretailer die deel uitmaakt van Kesa Electricals en werd hij verantwoordelijk voor het uitbouwen van een team webspecialisten. Vanaf 2005 kreeg hij de opdracht een B2B business unit op te starten en uit te bouwen. Met succes, want in december 2011 werd Vandenborre.be verkozen tot e-commercesite van het jaar en in mei van dit jaar kwam daar de BeCommerce Award in de categorie Elektronica bovenop.
Dat het bol.com menens is met de verovering van de Belgische markt, mag blijken uit het feit dat het bedrijf nog meer Belgische medewerkers zoekt. Momenteel zijn er vacatures voor een Marketing Campagne Manager, een Online Marketeer, een Productmanager Boeken, een Productmanager Entertainment en een Productmanager Elektronica.