Metro/Makro Cash & Carry stapt mee in de Top Food Group, de aankoopvereniging die vier jaar geleden werd opgericht door Oresto Food Partners en Resto-Frit..
Sterke alliantie
“Wij geloven dat we met onze toetreding tot Top Food Group kunnen bijdragen aan een sterke Belgische markt waar we met een alliantie van Belgische bedrijven strategische deals kunnen maken met onze leveranciers” aldus Makro-CEO Vincent Nolf. “Op deze manier garanderen we de verdere ondersteuning van een duurzame groei voor de Belgische horeca”.
De missie van Top Food Group blijft met de toetreding van Metro dan ook dezelfde, namelijk het uitbouwen van een geoptimaliseerde aankoopstrategie op nationaal niveau. “Net zoals de voorbije vier jaar blijven op het gebied van de verkoop onze drie entiteiten hun volledige eigenheid behouden”, zegt algemeen directeur Jan Van Isveldt. “Onze samenwerking bewijst al vier jaar haar meerwaarde. Met deze krachtenbundeling kunnen we op aankoopgebied met deze nieuwe en sterke internationale speler nog veel betere resultaten boeken”, aldus Van Isveldt.
De drie partijen hebben nu samen een omzet van 900 miljoen euro en leveren aan 1 op 2 horecazaken in België, waardoor de alliantie bijzonder sterk staat in de onderhandelingen met de producenten.