GrandVision, de groep achter brillenketens als Pearle en GrandOptical, voegt nu ook Zonnenbrillen.com toe aan zijn portfolio. Het bedrijf wil met de overname zijn online verkoop in België en Nederland doen groeien.
Online groeien
De overname van zonnebrillen.com past binnen de strategie van het beursgenoteerde concern om online, met name in België en Nederland, verder te groeien. Op 1 december wordt de overname officieel een feit.
Eerder dit jaar nam GrandVision nog Tesco Opticians over, de brillenketen van de Britse supermarktgigant Tesco, waarmee de optiekgroep 209 optiekwinkels in het Verenigd Koninkrijk in de portefeuille kreeg. In het derde kwartaal steeg de omzet van GrandVision met 3,9% naar 858 miljoen euro. Het bedrijf klokte vorig jaar af op een omzet van 3,3 miljard euro, een stijging met 3,5%.
Welk prijskaartje aan de overname van zonnebrillen.com hangt, maakte GrandVision niet bekend. De keten is intussen actief in veertig landen en telt meer dan 6.500 verkooppunten wereldwijd.