De Nederlandse keten Blokker heeft de voorbije dagen de eerste vestigingen heropend die volgens het nieuwe concept van de keten zijn ingericht. In Nederland is het nieuwe concept al bij meer dan 300 winkels te vinden.
Ook bij andere winkels indien succes
De eerste vestigingen die werken volgens het nieuwe concept, zijn allemaal in de regio rond Gent te vinden: het gaat om vestigingen in Evergem, Lochristi, Mariakerke, Melle, Sint-Denijs-Westrem en Wetteren. Vandaag was het de beurt aan een winkel op de Korenmarkt in Gent zelf.
In het nieuwe concept, dat simpelweg Nieuwste Blokker heet, werd het assortiment verdubbeld en worden bekende merken uitgespeeld naast een eigen huismerk, dat nog moet worden gelanceerd. Binnen de winkel krijgen categorieën zoals Bed & Bad, Koken en Bakken & Tafelen extra aandacht.
“Deze vernieuwing is veel zichtbaarder voor de klant en zorgt ervoor dat Blokker het toonaangevende merk wordt voor alles wat iedereen thuis nodig heeft, van bij het opstaan tot het slapen gaan. Als de nieuwe formule aanslaat en voldoende waardering krijgt van de klant, bekijken wij of, waar en hoe andere winkels kunnen volgen”, zegt CEO Bernd Bosch. De formule kan ook nog verder worden aangepast op basis van de feedback van de klant.
Online aanbod
Er wordt ook meer aandacht besteed aan het online aspect van Blokker: zo kunnen klanten online bestellingen in de winkel ophalen. In de winkels hebben ze toegang tot een assortiment van ongeveer 5.000 artikels, maar online is dat aanbod nog een stuk groter.
Het vernieuwingsproces in België werd door Blokker ongeveer twee maanden geleden opgestart en toont nu dus zijn eerste resultaten. In Nederland is het al anderhalf jaar aan de gang en zijn er ondertussen al meer dan 300 vestigingen vernieuwd. In België beschikt de Nederlandse keten over 128 winkels.