Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.
“Steun en expertise van Unilever”
Het Kinder-ijsje moet in 2018 verschijnen in Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland. Ferrero zal daarvoor een licentie uitreiken aan Unilever, dat volledig zal instaan voor de productie en de distributie van het ijs. Ferrero zal wel toekijken op de kwaliteit van het ijs, dat er in vier schillende vormen moet komen.
“Dit is een belangrijke stap voorwaarts om onze concurrentiepositie op de markt van chocolade en snoep te consolideren,” zegt Ferrero. “Om optimaal van deze nieuwe stap te profiteren hebben wij de steun en expertise van Unilever gezocht.” Unilever heeft wereldwijd dan ook een marktaandeel van maar liefst 21%.
Ferrero is al langer bezig met het uitbouwen van de manier waarop zijn producten kunnen worden genuttigd. In Chicago opende zo eind mei het eerste Nutella-café, waar heel wat producten worden verkocht met de bekende chocopasta als basisingrediënt.