De Belgische merkfabrikantenvereniging BABM is voortaan het belangrijkste aanspreekpunt voor retailers en andere stakeholders, na de integratie van de belangenverenigingen BMA (Business Managers Association) en AFV (Algemene Fabrikanten Vereniging).
Logische stap
De integratie is een evidente stap: de drie organisaties hebben allemaal onder meer tot doel om dialoog tot stand te brengen tussen hun leden en de retailsector, en de toegevoegde waarde van merkproducten aan de buitenwereld kenbaar te maken. Door het grotere ledenaantal is de representativiteit van de geïntegreerde organisatie sterk verhoogd. BABM wordt één sterke merkfabrikantenvereniging die zestig FMCG-fabrikanten verenigt, zowel internationale als lokale spelers.
“Het is logisch dat we de handen in elkaar slaan om sterker door te wegen in het debat”, licht Walter Gelens, CEO van BABM, toe. “Als merkenvereniging ijveren we voor een fair en transparant handelsklimaat voor onze leden, en willen we de toeleveringsketen zo efficiënt mogelijk maken voor alle spelers.”
Eén aanspreekpunt
“Vanaf nu zijn we één sterke merkfabrikantenvereniging die de meeste FMCG-bedrijven verenigt. Komende van 40 leden twee jaar geleden is BABM duidelijk aan het groeien. Tot onze leden behoren uiteenlopende ondernemingen, zowel grote multinationals als KMO’s. Voor sommige is het niet altijd vanzelfsprekend om op eigen kracht toegang te hebben tot de top van de distributie of de economische middens. Daarom zijn we zeer tevreden dat wij de merkenfabrikanten voortaan één aanspreekpunt bieden om onze boodschap van innovatie en groei kracht bij te zetten”, aldus nog Walter Gelens.
Samen zijn de BABM-leden goed voor acht miljard euro aan omzet en 40.000 directe en indirecte banen.