Supermarktketen Lidl heeft bij drie vestigingen een afhaalpunt geopend. Klanten kunnen voortaan hun online bestellingen afhalen in de winkels in Ekeren, Evere en Hamme. Binnen een jaar wordt de test geëvalueerd.
“Snel en efficiënt”
Voor de afhaalpunten maakt Lidl gebruik van het Cubee-lockersysteem. Dat laat gebruikers ook toe om pakjes van andere webshops te ontvangen of te verzenden. Het is ook de bedoeling om bestellingen geplaatst via de online Lidl-Shop af te leveren in andere Cubee-afhaalpunten.
“We hebben gekozen voor een eenvoudige, snelle en efficiënte afleveringsmethode. Nadat de klant zijn bestelling heeft doorgegeven en afgerekend op lidl-shop.be, ontvangt hij een bestelnummer”, zegt Isabelle Colbrandt, woordvoerster van Lidl België. “Bij aankomst van de bestelling wordt hij verwittigd via e-mail. Daarna hoeft de klant enkel de reservatiecode van zijn bestelling voor te leggen aan de terminal van het afhaalpunt.”
De drie afhaalpunten zijn te vinden op de parking van de winkels en bevatten telkens 58 kluisjes, die geschikt zijn voor 90% van de producten die op de webshop van Lidl te vinden zijn. De leveringstermijn en de verzendkosten zijn hetzelfde als voor leveringen aan huis.
De nieuwe dienst wordt een jaar getest, waarna wordt gekeken of het in de toekomst verder wordt uitgebreid. “Zo kunnen onze klanten in Evere, Hamme en Ekeren alvast wennen aan dit systeem van afhaalpunten, daarna zullen we het verder uitwerken op basis van hun feedback.”