Amazon gaat in Tokio een pop-upbar openen in het Ginza district, om de dranken te promoten die ook te vinden zijn op de webshop. Het is de eerste keer dat Amazon een eigen bar gaat uitbaten.
Geen kaart
“Amazon Bar zal een grote variëteit aan dranken van over heel de wereld aanbieden, en exclusieve producten en voorproefjes aanbieden die nog niet in de winkel te vinden zijn”, laat Amazon in persbericht verstaan. De bar zal geen drankenkaart hebben, maar wel een speciaal systeem waarbij drankjes worden voorgesteld. Er worden ook sommeliers ingehuurd om meer informatie te geven over de aanwezige wijnen. De prijzen in de bar variëren van 500 tot 1.500 yen (3,8 tot 11,4 euro).
Amazon heeft voor zijn bar niet zomaar een plekje uitgekozen. Het Ginza district in Tokio is een van de meest prestigieuze regio’s in de stad, waar ook flagshipstores van Emporio Armani, Apple en Louis Vuitton te vinden zijn. De bar opent op 20 oktober de deuren en zal tot eind oktober beschikbaar zijn.