In maart van 2019 wil de Franse groep Auchan een nieuw concept voor zijn hypermarkten lanceren. Daarnaast zal de groep het Chinese concept Auchan Minute ook naar andere landen brengen.
Minder huismerken
Het nieuwe concept moet ervoor zorgen dat de hypermarkt in de toekomst nog weet te overleven, heeft CEO Wilhelm Hubner laten verstaan. Binnen het bedrijf wordt het concept ook niet langer aangeduid als een hypermarkt, waarmee Hubner dus stelt dat Auchan met iets compleet nieuws op de markt wil komen. Wat dat dan exact wil zeggen, is nog niet helemaal duidelijk. Naast Frankrijk moet het nieuwe concept ook een plaats krijgen in enkele andere landen waar Auchan al stevig voet aan de grond heeft.
Daarnaast wil Auchan ook Auchan Minute verder uitrollen in andere landen. Dat buurtwinkelconcept is momenteel al sterk aanwezig in China, maar moet in de toekomst ook te vinden zijn in andere landen, waaronder ook Frankrijk.
Tot slot wil Hubner ook af van het grote aantal huismerken. Momenteel beschikt Auchan over liefst 230 eigen merken, maar als het aan de CEO ligt schieten er daar in de toekomst nog maar maximaal vijftien van over.