Het voorbije weekend werd voor de eerste keer het Weekend van de Klant georganiseerd. Dat is een samensmelting van de Dag van de Klant en Sunday Shopday, waarbij Comeos en Unizo voor het eerst samenwerkten. De cijfers waren alvast positief.
Samenwerking
Op zaterdag verwerkte Worldline meer dan 7,5 miljoen transacties: een groei van 16% ten opzichte van de laatste Dag van de Klant. Ook op zondag was er sprake van een stijging van 15% ten opzichte van de Sunday Shopday van een jaar eerder. “De formule van samenwerking tussen de ketens en de zelfstandigen heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen. De klant heeft dit weekend op de best mogelijke manier genoten van het winkelen en dat was net het doel van de actie”, zegt Dominique Michel van Comeos.
In vrijwel alle steden en gemeenten namen winkeliers deel aan het Weekend van de Klant. Daarbij bleven tienduizenden winkels het hele weekend geopend: niet enkel modezaken, maar ook parfumerieën, schoonheids-, elektro-, interieur- en speelgoedwinkels.