De renovatiewerken in Woluwe Shopping, die vorige maand door AG Real Estate zijn gestart, vorderen snel. Ook de filialen van modewinkels Esprit, H&M en WE zijn volledig vernieuwd.
Uniformiteit
De grootste verandering in het winkelcentrum is de vergroting van de uitstalramen van de winkels, die allemaal 41 tot 72 m² extra krijgen. Daarnaast werd er voor meer uniformiteit gekozen in de zone van Zara Home tot WE: de hoofdkleuren zijn zwart en wit, de pijlers zijn uitgewerkt in zwart aluminium en de grootte van de logo’s is vergelijkbaar voor alle shops.
Naast de vernieuwing in het winkelcentrum zelf hebben Esprit, WE en H&M besloten om hun winkel in die zone te vernieuwen. De drie winkels zijn groter geworden, waarbij H&M de interieurcollectie van H&M Home heeft kunnen integreren in het pand dat uitgebreid wordt met 400 m².
Nieuwe concepten
“In onze belangrijke winkels – en daar is Woluwe zeker bij – breiden we ons aanbod uit met het aantrekkelijke concept Home. Het shoppingcenter is heel bekend, ligt vlakbij de Brusselse gemeenten en de rand en heeft een trouw publiek. Bovendien optimaliseren we de verkoopoppervlakte van elk dragend concept in deze winkel. Zo krijgen de kinder- en mannenafdeling een uitbreiding”, klinkt het bij H&M België.
Bij WE werd dan weer gekozen voor de invoering van een nieuw concept: “Het interieur is trendy door het gebruik van natuurlijke materialen zoals hout, metaal en beton. De nieuwe zone ‘Blue Ridge’ is herkenbaar door de blauwe wanden en het elegante meubilair met industriële look, de ideale plek voor onze denimcollectie! De vrouwen- en kostuumafdeling kregen ook een make-over waarbij we het DNA van WE in de kijker zetten”, aldus Joris Aperghis, CEO van WE Europa. De heropening van die winkel staat gepland voor 14 september.
Het einde van de werken in Woluwe Shopping staat gepland voor eind september. Daarna richt AG Real Estate de blik op andere projecten, zoals de renovatie van City2 en het openen van de eerste winkels in The Mint, het voormalige Muntcentrum.