Hoe reageert Colruyt op stuntpromoties? Waarom wil Diageo af van de kortingbon? Wat zoekt een sommelier bij Carrefour? En hoe bereiden supermarktondernemers hun opvolging voor? Je leest het in de nieuwe RetailDetail Food.
Kritische kijk op promoties
Na een lange zomerpauze verschijnen dit najaar nog zes edities van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor foodretailers. In editie #21 hebben we het onder andere over promoties, een hot item in de FMCG-sector. We vroegen ons af hoe Colruyt omgaat met de vele 1+1 aanbiedingen bij concurrenten. Sterkedrankenproducent Diageo deelt een kritische kijk op kortingbonnen.
Wat doe je als ondernemer wanneer je houdbaarheidsdatum stilaan in zicht komt? Overlaten aan de kinderen? Verkopen? Of boeken toe? We vroegen het aan winkeliers van Spar, Alvo, Carrefour Market en AD Delhaize, en we gingen ook na welke ondersteuning de centrales op dit vlak verlenen.
Een goed gesprek had RetailDetail met Benoît Couderé, sommelier van het jaar 2016, die de opmerkelijke stap zette van een driesterrenrestaurant naar Carrefour Belgium. Voor de bijpassende kazen gingen we te rade bij enkele fabrikanten die ons wegwijs maakten in de kaasmarkt.
Wie dit éénentwintigste nummer nog niet in de brievenbus aantrof, kan RetailDetail Food hier geheel gratis online lezen.