Grenzen overstijgen
Dat kondigt de keten van mode en accessoires aan met een ludiek tekenfilmpje, waarop een vrouw te zien is die op een zonnige zomerdag van aan de rand van haar zwembad een cocktailjurkje bestelt. Onder de kop “Groot nieuws” kondigt Essentiel dan ook aan dat klanten nu eindelijk kunnen shoppen waar en wanneer ze maar willen.
Het is echter niet alleen de bedoeling meer service te bieden aan de bestaande klanten. Volgens het ontwerpers- en oprichtersduo Esfandiar Eghtessadi en Inge Onsea zal Essentiel dankzij de webshop meer bekendheid krijgen in het buitenland en de Belgische grenzen kunnen overstijgen.
Exclusief t-shirt
Behalve de volledige dames- en herencollectie vinden consumenten in de webwinkel ook volop inspiratie. Zo vind je de ‘favoriete silhouetten’ van het Essentiel-team terug in de ‘Looks We Love’-rubriek en tonen het merk dé items van het moment in de ‘Hot Stuff’-tab. Speciaal voor de mannen is er ‘His Wardrobe’, “waar elke stijvolle man ontdekt hoe hij zijn favoriete Essentiel-items het best combineert”. Opvallend is wel dat de integratie van sociale media later nog moet gebeuren.
Om de lancering van de webshop extra luister te geven, heeft het merk een uniek t-shirt ontworpen exclusief voor de eerste tweehonderd online klanten. De webshop zal leveren in de Benelux en Frankrijk, en voorziet gratis levering bij bestellingen boven de 120 euro.
{youtubejw}ci5XwJXBx1A{/youtubejw}