Het Canadese Hudson’s Bay heeft het voorbije kwartaal opnieuw meer verlies geleden, al kwam de omzet hoger uit dan verwacht. Het zijn vooral de Europese filialen die het moeilijk hebben en in dalende lijn blijven.
200 miljoen dollar verlies
In het tweede kwartaal steeg de omzet van Hudson’s Bay met 1,2% naar 3,29 miljard Canadese dollar (2,2 miljard euro), terwijl analisten een omzet van 3,26 miljard dollar hadden verwacht. Op vergelijkbare basis viel de omzet wel met 1,3% terug. Bij dochterketen Saks Fifth Avenue was er nochtans een vergelijkbare omzetgroei van 1,7%. Online doet Hudson’s Bay het ook goed, met een vergelijkbare omzetgroei van 11%.
Ondanks de iets hogere omzet leed de groep opnieuw fors verlies: zo kwam het nettoverlies uit op 201 miljoen dollar (140 miljoen euro). Een jaar eerder was dat nog maar 142 miljoen euro (net geen 100 miljoen euro).
Ondertussen blijft Hudson’s Bay wel verder uitbreiden in Europa. Zo opende het vijf vestigingen van Saks OFF Fifth in Duitsland en opende deze week nog de eerste Hudson’s Bay in Nederland. Toch daalde de vergelijkbare omzet bij HBC Europe met 2,8%, de grootste daling sinds Hudson’s Bay in 2015 de Europese markt betrad met de overname van Galeria Kaufhof in Duitsland.