Quasi exclusief online en social
De distributie van Mountain Dew zal in eerste instantie dus gebeuren via een exclusief online platform “powered by proxis.be”. Niet alleen voor PepsiCo BeLux is dit een heuse première, ook internationaal is dit voor het voedingsconcern een totaal nieuwe manier om consumenten te benaderen.
“Online bestaat er al enkele jaren een hype rond Mountain Dew in onze regio. Gezien het eigenzinnige karakter van het drankje zijn online en sociale media als lanceringsplatformen de ideale manier om het verhaal van het merk helemaal tot leven te brengen“, zegt Jan Verlinden, marketingdirecteur PepsiCo BeLux. Via een eigen Facebook-pagina kunnen fans de frisdrank verder leren kennen en krijgen ze ook updates van geplande activiteiten, andere nieuwtjes en extra voordelen.
Handvol trendy zaken
Daarnaast rekenen ze bij PepsiCo ook op een beperkt aantal alternatieve, maar zeer trendy verkooppunten die perfect aansluiten bij het imago van Mountain Dew. Het gaat dan om skateshops en gemakswinkels (zoals Night & Day), maar ook hippe watersportclubs als Surfers Paradise en Lakeside Paradise in Knokke-Heist. Al kan je je in dat opzicht wel de vraag stellen of een lancering in juni, net voor de zomervakantie, niet beter was geweest…
De drank is verkrijgbaar in een pakket van twaalf fluogroene halveliterflessen voor 15 euro; de levering is gratis de eerste drie maanden.
70 jaar maar hip én jong
Mountain Dew mag dan al nieuw zijn voor ons land, de licht cafeïnehoudende, bruisende frisdrank met een citroensmaak is al meer dan zeventig jaar op de markt en uitgegroeid tot de favoriete frisdrank van het hippe jonge volkje.
In de Verenigde Staten is Mountain Dew de onbetwiste nummer één onder de niet-colafrisdranken en associëren celebrities als rapper Lil Wayne zich maar al te graag met het merk. De drank is er razend populair bij skaters en surfers.