Op 100 meter van de oude supermarkt Molière in Elsene opende Delhaize een gloednieuwe winkel die met 2500 m² in verkoopoppervlakte bijna verdubbeld is. Dit moet een trendsetter worden voor vers.
Tapas en mezze
Een blikvanger in deze winkel is de toonbank die traditionele verse Mediterrane producten aanbiedt onder de merknaam “Daurigine”. Op het menu: vers versneden fijne charcuterie en kazen, aperitiefhapjes, tapas en mezze uit alle hoeken van het Mediterrane gebied (Italië, Spanje, Libanon, Marokko, Griekenland…), ultraverse traiteurschotels en bereiding van piadinas, pizza’s en pintxos voor een luxelunch. Het concept werd voor Delhaize ontwikkeld door Spaasfoods en beleeft hier zijn première.
De supermarkt volgt verder de krachtlijnen van de nieuwste generatie winkels: dat betekent een focus op vers, met onder meer een artisanale beenhouwerij, visafdeling en sushistand. Ook gezondheid is een aandachtspunt met een negentigtal vegetarische en veganistische producten, en 75 referenties zonder gluten. Grote vitrineramen en lichtkoepels brengen daglicht binnen, de verlichting werkt op ledtechnologie, de kassazone omvat acht traditionele kassa’s en acht ‘pay towers’, de ruime ondergrondse parking heeft 234 plaatsen.
De inwoners van Elsene worden overigens wel verwend op supermarktgebied: eerder dit jaar vernieuwde Carrefour haar Market, die net als Delhaize Molière gelegen is aan de Steenweg op Waterloo, op wandelafstand.